מסוק על שלט מקצועי – מלהיב כמו טיסן – כל הטיפים לקנייה חכמה

כשאנחנו חושבים על מסוקים, אז באופן טבעי המחשבה שלנו היא על אותו כלי טיס שהצבא משתמש בו לצורך מבצעים צבאיים, בתי חולים משתמשים בו לצורך הטסת פצועים וחולים, כלי טיס שמשמש לצורך תיירות, שידורי טלוויזיה במקומות שונים בעולם, וכן נהוג להשתמש בו לצרכים רבים נוספים.

אך יש למסוקים שימוש נוסף, לפחות בכל מה שקשור למסוקים קטנים, כאלה שאינם מיועדים להטסה של אנשים אלא יותר לשימוש חובבני בקרב בני נוער ומבוגרים. הכוונה להטסה באופן חופשי בשטחים פתוחים כמו שמטיסים טיסנים ורחפנים. מן הסתם הכוונה שלנו כאן היא לקונספט של מסוק על שלט מקצועי ולא מסוק רגיל.

מסוק על שלט מקצועי דומה במובנים רבים למה שאנחנו מכירים בתור טיסנים חשמליים או רחפנים, רק כפי שנוכל לראות מיד, הוא שונה מהם בפרמטרים מסוימים, בין אם זה בעיצוב ובין אם זה באופי השימוש בו.

מסוק על שלט: איך הוא עובד?

הרעיון של מסק על שלט הוא מאוד פשוט, מדובר למעשה בסוג של צעצוע בדמות מסוק אשר אנחנו יכולים להטיס אותו בטווחי גובה ואורך שונים. המטוס עובד על מנוע חשמלי שקולט את האותות מהשלט ומאפשר לו להתרומם ולטוס, כל זה במשך מספר דקות בטרם אפשר להנחית אותו באזור מסוים ואז להטיס אותו שוב. 

חשוב לומר, הגובה בו אפשר להטיס את המסוק הוא מוגבל, בין היתר בגלל המשקל שלו וכן בגלל היכולות החשמליות שלו, עם זאת,במסוקים משוכללים, ניתן לשנות את הטווחים באופן משמעותי, וכן ניתן לשנות את מהירות ההטסה שלהם.

מה צריך לדעת על מסוקים על שלט רחוק

למרות שמדובר בתחביב, ואף על פי שלא מדובר במסוק אמיתי, רגיל, עדיין כל מי שמעוניין להטיס מסוק עם שלט רחוק, צריך לדעת כיצד להשתמש בו, צריך לעבוד עם סימולציה של טיס לפני שהוא מתחיל לעבוד עם מסוק בשטח. זאת על מנת לדעת כיצד להפעיל אותו, כיצד לשמור על יציבות שליטה וכוח.

לכל מסוק יש מאפיינים ומרכיבים שונים, בין היתר אנחנו יכולים למצוא מסוקים עם מערכות ייחודיות שמאפשרות למי שמטיס אותן, לשלוט טוב יותר במסלול ההטסה וכן בכוח של המסוק. 

בנוסף אנחנו יכולים למצוא מסוקים עם שלטים בעלי פונקציות שונות, אשר מאפשרות לשלוט טוב יותר במסוק מכל מקום בו אנחנו נמצאים ומשתמשים בו.

כיצד לבחור מסוק בצורה נכונה

בשביל לבחור מסוק עם שלט רחוק, הרי שאנחנו צריכים לדעת מה יכול להתאים לנו, בין אם זה מבחינת הגודל, בין אם זה מבחינת התנאים, היכולות, וכמובן על פי הידע והניסיון שיש לנו. 

חשוב להקפיד גם על בחירת מסוק עשוי מרכיבים איכותיים, כלומר, אנחנו צריכים לחפש מסוק מרכיבים חזקים, אלומיניום, על מנת שהוא לא יוכל להתרסק ולהתנפץ, אלא יוכל לשמש אותנו זמן רב, בכל תנאי.

איך נדע שבחרנו מסוק איכותי?

חנויות רבות מציעות מסוקים על שלט או מטוסים על שלט מקצועיים יותר או פחות. תוכלו למצוא דגמים של מסוק על שלט במחירים של החל מכמה מאות שקלים, ולעומת זאת גם מסוקים על שלט שעולים 2,000 ₪ ויותר. האם שווה לכם לשלם יותר על מנת לקבל את היתרונות שמסוקים מקצועיים על שלט מציעים לכם? תלוי, כמובן, בצורך ובעניין שלכם בתחביב. 

מסוקים זולים על שלט הם בעלי מאפיינים פשוטים. הם לא אווירודינאמיים במיוחד, זמן השימוש עד לטעינת הסוללה הוא נמוך, העמידות שלהם פחותה וגם השליטה באמצעות השלט היא מוגבלת. 

מה מספקים לנו מסוקים מקצועיים על שלט?

לעומת זאת, מסוקים מקצועיים על שלט הם ממש כלי תעופה שאתה יכולים לנהוג בו. מסוקים על שלט המיועדים למקצוענים יספקו לכם שליטה נהדרת גם כשהמסוק מרוחק מכם וגם בתנאי מזג אוויר לא מושלמים, תוכלו לנווט את המסוק החדש שלכם ואפילו לבצע איתו פעלולים, מבנה עשוי חומרים מתקדמים, עיצוב מתקדם של המסוק שלכם, חלוקת משקל אופטימאלית שתאפשר לכם ליהנות יותר מההטסה ועוד.  

מאפיינים שונים של מסוקים מקצועיים יעשו הבדל גדול בין הטסת מסוק על שלט במחירים נמוכים לבין כאלה שנמכרים בחנויות למקצוענים.

פונקציות חדשות למסוקים עם שלט רחוק

עם השנים, בעקבות התקדמות הטכנולוגיה בתחום, אנחנו יכולים לראות מגוון רחב של פונקציות שלא הכרנו בעבר בתחום של מסוקים על שלט. הנה כמה דוגמאות לכך:

  • מצלמות – היום אפשר למצוא מסוק על שלט שמכיל מצלמה זעירה ומאפשרת לנו לצלם את מה שמתרחש בגובה המסוק. זה כמובן נכון גם לגבי רחפנים מתקדמים יותר, שחלקם נועדו לצילום באופן מעשי.
  • טעינה – ניתן להטעין את המסוק באמצעות כבל USB, זה מאפשר לנו להשתמש בו בטווח זמן ומרחק גדולים יותר מאשר יכולנו לעשות זאת בעבר.
  • יכולת ניווט – השלט שמאפשר לנו לשלוט במסוק, כולל הרבה יותר פונקציות מאשר בעבר, הן כאלה המתייחסות למהירות ההטסה והן כאלה המתייחסות להיבטים של גובה ופונקציות אחרות.
  • מערכת ייצוב מתקדמת – הכוונה למערכת שמאפשר לייצב את המסוק כשהוא באוויר, באופן הרבה יותר קל ונוח. לא צריך להפעיל הרבה כוח לשם כך. 

 

מעבר לכך, אנחנו יכולים למצוא מסוקים על שלט ששוקלים פחות ממה שהיה נהוג בעבר, וכן יותר עמידים, חזקים ואיכותיים. 

מסוק על שלט לבלתי מנוסים?

מי שמתחילים בתחביב כלי התעופה על שלט עלולים לגלות בדרך הקשה כי ההתנסות לפעמים פוגעת במסוק שלכם ☺ בתחילת הדרך, קורה שאתם מתרסקים, מקבלים החלטות שגויות וגם מאבדים שליטה פה ושם על המסוק שלכם. 

חשוב שתדעו שיש מסוקים על שלט שהם מאתגרים יותר ומתאימים למשתמשים מנוסים שמחפשים אתגר, ויש מסוקים יציבים יותר שקל לשלוט בהם ולהגיע לטיסות יציבות, המראות ונחיתות נטולות הפתעות – אבל באלה כנראה שלא תצליחו לבצע פעלולים מרשימים במיוחד. בדרך כלל, כדאי להתחיל מדגם פשוט, יציב ונוח לתפעול של מסוק על שלט למתחילים, ולהתקדם לדגמי מסוקים על שלט מאתגרים יותר שמתאימים למנוסים עם הזמן. 

איך מתחילים לעסוק בתחום?

מי שמתחילים להטיס מסוקים על שלט, מומלץ שיתחילו לחקור את התחביב באזור פנוי ממכשולים, כמו שדה שגם השטח האווירי שלו ללא חוטי חשמל, צמרות עצים צפופות וכדומה. בהטסות הראשונות שלכם כדאי להתאמן על המראה ונחיתה בלבד, תוך שאתם ממריאים ממש לגובה של מטר אחד או שניים ומתאמנים על נחיתה בטוחה ויציבה של המסוק על שלט שלכם. 

תוכלו להגדיל את גובה ההטסה ככל שתצברו ניסיון, כאשר הגובה המרבי לטיסה הוא בדרך כלל לא יותר מעשרה מטרים והמרחק אליו תוכלו להגיע בעזרת המסוק על שלט שלכם תלוי באיכות הקליטה בין המסוק עצמו למשדר, במזג האוויר וביכולת שלכם. 

ככל שתלמדו להפעיל ולשלוט במסוק החדש שלכם כך תוכלו להשיג ממנו יותר הנאה ואפשרויות, וביחד עם זאת אין ספק שדגמים שונים של מסוקים על שלט, מטוסים על שלט, רחפן מקצועי וכלים נוספים, יסקרנו אתכם ויאפשרו התפתחות. מחקר ולימוד ככל שהתחביב שלכם יתפתח.